Archicadownia
zmienia się
w Multibim.

Szanowni Państwo! Archicadownia zmienia się w Multibim!

Przez ostatnie 15 lat Archicadownia z sukcesem sprzedawała Archicada w Małopolsce. Byliśmy też aktywni prowadząc szkolenia i tworząc polską wersję Archicada. Doceniając nasz wkład w popularyzowanie Archicada w Polsce, Graphisoft nawiązał z nami bezpośrednią współpracę.

Przedstawiamy Państwu markę Multibim - oficjalnego przedstawiciela i dostawcę Graphisoft na całą Polskę. Oprócz sprzedaży programów, takich jak Archicad, BIMcollab, Bimsync i innych, oferujemy wdrożenia zoptymalizowanego systemu pracy, szkolenia i wsparcie techniczne na najwyższym poziomie.

Zapraszamy na naszą stronę www.multibim.pl

Przejdź na stronę multibim.pl
+48 734 107 236 biuro@archicadownia.pl

Frequently Asked Questions

Najczęściej zadawane pytania na temat ArchiClubu.

ArchiCLUB - czy podpisanie umowy abonamentowej i regularne uaktualnianie ArchiCADa jest uzasadnione?

Wiele firm produkujących oprogramowanie oferuje swoim klientom uaktualnienia na zasadach subskrypcji – umowy abonamentowej, zwanej też kontraktem serwisowym. Również GRAPHISOFT daje klientom możliwość stałego uaktualniania ArchiCADa w ten sposób. Mowa o ArchiCLUBie. Poniżej zostały zebrane najczęściej pojawiające się wątpliwości klientów dotyczące uaktualnień i ArchiCLUBu.

Jakie są argumenty za podpisaniem umowy abonamentowej?

Argumentów jest wiele. Zazwyczaj przeważającym argumentem jest zniżka udzielana klientom, którzy w momencie zakupu pełnego ArchiCADa bądź uaktualnienia podpisują umowę abonamentową na co najmniej rok.

Czy warto przedłużać abonament na kolejne lata?

Poza wyjątkowymi okolicznościami rozwiązanie umowy abonamentowej po prostu się nie opłaca. Wielu klientów, którzy decydują się zrezygnować z członkostwa po roku, prędzej czy później, trafia do nas w związku z chęcią, bądź koniecznością zaktualizowania programu. W takich przypadkach rachunek ekonomiczny wskazuje, że decyzja o rozwiązaniu umowy była chybiona. Byłoby tak nawet wówczas, gdyby w ramach abonamentu użytkownicy nie otrzymywali niczego poza corocznym uaktualnieniem.

Czy najnowszy ArchiCAD nie jest już wystarczająco dobry?

Każda kolejna wersja jest jeszcze lepsza. Pozwala wykonać pracę lepiej i szybciej. Niestety jest pewna przeszkoda, która powoduje, że poziom wdrożenia kolejnych wersji bywa niezadowalający. Polega ona na tym, że niektórzy użytkownicy nie zapoznają się z nowymi funkcjami, nie uczą się ich i co w tej sytuacji oczywiste tylko częściowo korzystają z możliwości programu.

Jak wygląda porównanie kosztu abonamentu i ceny uaktualnień kupowanych w tradycyjnym trybie?

Składki abonamentowe wynoszą 690 zł netto kwartalnie. GRAPHISOFT, podobnie jak większość producentów oprogramowania realizuje płatne uaktualnienia w odstępach rocznych. Zatem przejście o jedną wersję, kosztuje członka ArchiCLUBu dokładnie 2760 zł netto, dla pozostałych użytkowników jest to w tej chwili 4750 zł netto.

Jak wygląda porównanie kosztów w ciągu kolejnych lat?

Abonament na dwa lata to w sumie 5520 zł netto. Przejście o dwie wersje bez ArchiCLUBu kosztuje 7600 zł netto. Przez 3 lata członek ArchiCLUBu wpłaca 8280 zł netto, przez 4 – 11040 zł. Uaktualnienie ArchiCADa o 3 wersje lub więcej kosztuje 10450 netto. Zatem przy przejściu o 4 wersje suma wpłaconych składek abonamentowych jest o 590 zł netto wyższa, niż w przypadku jednorazowego zakupu. Pamiętajmy jednak, że kupując uaktualnienie musimy „wyciągnąć całą kwotę z kieszeni”. Członek ArchiCLBu w tym czasie wpłaca składki po 690 zł raz na kwartał. To jak kredyt na 10450 zł, którego odsetki w ciągu 4 lat wynoszą 590 zł.

Może zatem wcale nie aktualizować ArchiCADa? Po co to robić, skoro jedna wersja sprawdza się dobrze i znam ją doskonale?

Kluczem do odpowiedzi na to pytanie jest kompatybilność, czyli zgodność sprzętu i oprogramowania. Producenci starają się ją zapewnić jak najdłużej. Utrzymanie jej w nieskończoność jest jednak niestety niemożliwe. Doświadczenie mówi, że granicą jest około 5 lat.

Załóżmy, że zmieniamy komputer raz na 5 lat. Jak to wygląda z perspektywy uaktualnienia ArchiCADa? Interesują mnie oczywiście koszty.

Wyobraźmy sobie, że w 2008 roku kupiliśmy laptopa Apple MacBook Pro z systemem 10.4 oraz najnowszego ArchiCADa 12. Dziś mija już 5 lat od tej chwili a Apple wypuszcza nowy model MacBooka Pro. Mimo, że kosztuje ponad 10000 zł postanawiamy go kupić. Niestety, aby przystąpić do pracy musimy jeszcze zaktualizować ArchiCADa, co kosztuje 10450 zł (przypomnę, że w tym czasie wpłacilibyśmy 11040 zł w postaci składek ArchiCLUBu). Jakby tego było mało program zmienił się od 2008 roku na tyle, że właściwie powinniśmy przejść odpowiednie szkolenie. Brak czasu skłania nas jednak do rezygnacji z tego pomysłu. Wydaliśmy ponad 20000 zł na nowy sprzęt i nowy program, ale niestety – nie wykorzystujemy jego możliwości.

Jak powinien postępować użytkownik, aby najlepiej znaleźć się w tej sytuacji?

Po pierwsze uaktualnianie programów jest nieodłącznym elementem związanym z prowadzeniem jakiejkolwiek działalności, podobnie jak wymiana samochodu, czy telefonu na nowy model. Po wtóre, by jak najlepiej wykorzystać to, co przygotowują dla nas programiści, warto stale się uczyć i doskonalić umiejętności.

Jak działa ArchiCLUB?

Najprościej mówiąc ArchiCLUB to abonament, w ramach którego użytkownicy otrzymują coroczne uaktualnienia ArchiCADa. Dodatkowo przysługują im przywileje takie jak pomoc techniczna, darmowe szkolenia, ubezpieczenie klucza sprzętowego, a także zniżki.

Co się dzieje w pierwszym roku trwania umowy? Co następuje po jego upłynięciu?

Przede wszystkim w ramach składki użytkownicy otrzymują w tym czasie uaktualnienia do kolejnej wersji ArchiCADa. Mogą także wziąć udział w darmowym szkoleniu. Po roku można rozwiązać umowę lub przedłużyć ją na kolejny rok.

Dlaczego należy uaktualniać ArchiCADa?

Najmocniejszymi argumentami są nowe funkcje, opracowywane i włączane do kolejnych wersji programu. Użytkownicy najnowszych wersji i trenerzy zgodnie oceniają rozwój oprogramowania Archicad jako dynamiczny i prowadzony we właściwym kierunku. Nowe funkcjonalności wydatnie usprawniają pracę. Z wersji na wersję zwiększa się wydajność i rozbudowuje funkcjonalność narzędzia, przy jednoczesnym upraszczaniu interfejsu użytkownika. Projektanci programu trafnie przewidują rzeczywiste potrzeby użytkowników, architektów, projektantów wnętrz, czy inżynierów budowlanych.

Jak efektywnie wykorzystać wszystkie nowe funkcje?

Dystrybutor organizuje coroczne szkolenia, które odbywają się po premierze nowej wersji ArchiCADa. Dla członków ArchiCLUBu są one darmowe. Udział w kursie to najlepszy sposób poznania nowych funkcji, a czas na to przeznaczony to inwestycja, która zwraca się bardzo szybko.

Czy jest obowiązek uaktualniania co roku?

Oczywiście nie ma takiego obowiązku.

Dlaczego zatem nie uaktualniać raz na 5 wersji? Albo jeszcze rzadziej, raz na 6 albo 7!

Używanie zawsze najnowszego programu, co jest przywilejem płacących abonament, ma tę zaletę, że przejście o jedną wersję jest łatwe. Przy przeskoku o 5 lub 6 wersji, kiedy liczba nowych funkcji jest bardzo duża, użytkownicy nie mogąc w pełni opanować ich obsługi, korzystają przez długi czas tylko z nielicznych.

Czy to znaczy, że program, który kupuję dzisiaj, za pięć lat nie będzie już działał?

Gdy po pewnym czasie następuje wymiana sprzętu na nowy, wyposażony w nowy system operacyjny, mogą pojawić się problemy ze zgodnością.

Przez ile lat jest utrzymywana kompatybilność ArchiCADa z nowymi systemami operacyjnymi?

Niedawno miała miejsce premiera najnowszej wersji systemu Mac OSX Mavericks. Według testów przeprowadzonych przez producenta, najstarszą wersją ArchiCADa, którą można uruchomić na tym systemie jest ta z numerem 13. Oznacza to, że na najświeższym Mac OSie można używać 5 kolejnych wersji programu. W przypadku systemu Windows 8.1 jest podobnie. GRAPHISOFT wydał jednak oświadczenie, w którym stwierdza, że posiadacze wersji 15 i starszych nie mogą już liczyć na oficjalne wsparcie techniczne. Jak już wspomniałem powyżej kompatybilność jest zapewniona na około 5 lat.

Czy są jeszcze jakieś inne argumenty, by zawsze używać nowej wersji?

Jest jeszcze przynajmniej jeden, tym razem związany z jakością obsługi technicznej, świadczonej przez dostawców oprogramowania. W gąszczu różnorodnych komputerów, systemów operacyjnych, a w dodatku wielu wersji programu, zapewnienie jej na wysokim poziomie jest bardzo trudne. Mówię to jako osoba, która jest często na pierwszej linii wsparcia technicznego. Gdy klient ma problem z ArchiCADem 10, często pomimo najszczerszych chęci muszę rozłożyć ręce. (ArchiCAD 10 to dla mnie już prehistoria). To między innymi skłoniło producentów oprogramowania do realizowania uaktualnień w równych, rocznych odstępach oraz do wprowadzenia możliwości uaktualniania programów w trybie abonamentu. Tylko w taki sposób możliwe jest zapewnienie klientom obsługi na wysokim poziomie w tej skomplikowanej konstelacji. Odczytuję ten fakt jako prawidłową reakcję na zmieniający się rynek narzędzi informatycznych.

Czy są okoliczności, w których nieuaktualnianie ArchiCADa jest uzasadnione.

Rynek pracowni projektowych jest bardzo konkurencyjny. Jeśli nie rozwijamy się, nie doskonalimy umiejętności i nie korzystamy z nowych technologii, bardzo szybko możemy zostać w tyle. Jeśli chcemy należeć do grona najlepszych, wdrażanie nowych narzędzi informatycznych jest kluczowe. Jeśli natomiast w perspektywie kilku lat planujemy zamknięcie pracowni, wówczas uaktualnianie być może nie ma sensu. Tym, którzy planują wszystko sprzedać, rozdać ubogim i wyjechać do Indii odradzamy uaktualnianie ArchiCADa, a tym bardziej podpisywanie umowy abonamentowej.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

biuro@archicadownia.pl

734 107 236